• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80798
+
-

درخشش قصه‌گویان  قیر و کارزین و آباده

خبرخوان
درخشش قصه‌گویان  قیر و کارزین و آباده

مدیر کل کانون پرورش فکری فارس از پیشتازی قصه‌گویان قیر و کارزین و آباده در بخش استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد. 

به گزارش مهر، «زهرا افتخاری» گفت: کانون پرورش فارس با حضور فعال در بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی، زنان و مردان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، دختران و پسران و مربیان را وارد این رقابت فرهنگی کرده ‌است. 

وی افزود: با پایان یافتن مهلت ثبت و بارگذاری قصه‌ها در بخش صحنه‌ای بیست ‌و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، قصه‌گویان آباده و قیر و کارزین پیشتاز ثبت و بارگذاری قصه شدند. این در حالی است که برای ثبت قصه‌های ۹۰‌ثانیه‌ای هنوز فرصت باقی است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۰ مهرماه با مراجعه به پایگاه جشنواره قصه‌هایشان را ثبت کنند. افتخاری ادامه داد: قصه‌های صحنه‌ای را ۱۱ نفر در بخش زنان و مردان، ۱۰ نفر در بخش دختران و پسران و یک مربی روایت کرده‌اند.

 بر اساس این گزارش، ۸۵ قصه‌گو در 2 بخش قصه‌های صحنه‌ای و قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای با مراجعه به مرکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قیر و کارزین قصه‌هایشان را ثبت کردند. از این تعداد ۲۲ قصه‌گو در بخش قصه‌های صحنه‌ای و ۶۳ قصه‌گو در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای شرکت کردند. 

در مرکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آباده نیز ۶۳ قصه توسط ۵۶ قصه‌گو ثبت شده است. ۳۷ نفر در بخش دختران و پسران، ۵ پدربزرگ و مادربزرگ، ۸ نفر در بخش زنان و مردان و ۴ مربی این قصه‌ها را روایت کرده‌اند. 

بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اهداف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و استادان حوزه‌ قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره (دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها)، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه برگزار می‌شود.

 این در حالی است که جشنواره در 2 بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور فرصت داشتند قصه‌هایشان را بارگذاری کنند.

قصه‌گویان در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ فرصت دارند فیلم‌های قصه‌گویی خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www. kanoonfest. ir بارگذاری کنند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس روزهای ۷ تا ۹ مهرماه سال جاری جشنواره استانی قصه‌گویی را در شیراز برگزار می‌کند. فارس همچین میزبان جشنواره منطقه‌ای در آذرماه امسال خواهد بود. 

مرحله نهایی بیست ‌و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پس از جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای، آذر ۱۳۹۸ همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید